5 beğenilme 0 beğenilmeme
FELSEFE kategorisinde (2.4k puan) tarafından  soruldu
?¿?¿

2 Cevaplar

2 beğenilme 0 beğenilmeme
(11.3k puan) tarafından  cevaplandı
Oncelikle  uyarin  tam da yerinde onu soyleyim.
 
Gelelim soruya.
Tanri insanlari ve tum kainati yaratdi. Ol dedi ve oldu. Bu tartismasiz olarak boyle.

Bazi felsefi ve ateis bilim adamlarinin dusuncelerine gore ise  insan tanrini yaratdi. Yani ki korkulacak bi varlik olmazsa insan oglu daha vahsi ve daha acimasiz olurdu. Bir tarafdan da insan her zaman bilinmeyenden korkmusdur. Tanri da insan oglu ucun bi bilinmez oldugundan korku ve saygi olmusdur ve olacaqdir.
He ateis bi insana her zaman kendini hakli gorer ve dusuncelerinin dogrulugunu ispatlamaya calisir nitekim ki henuz basaran yok olmayacakda. :)
Insanlarin fikirlerine saygi duymak gerekir ve anlamak lazim. Amma ateisleri ne anliyorum ne de saygi duyuyorum. Cunki  ateis olmak icin cok buyuk bi bilim adami olman gerekirki yaratilisin ve ondan sonra bas veren butun proseslerin aciklamasini vere bilesin. Zaten o kadar zeki biri odukdan sonra   bir tanrinin varligina inanmakdan baska caresi kalmaz insanin. Demem o ki ateis kisiler bilim ve din arasinda arafda kalanlar ve hic biri hakkinda tam melumati ve fikri olmayan insanlardir. Nokta
(2.4k puan) tarafından  yorumlandı
1 0
ateistim ve bilim insanı niteliği taşıyan bir kimse değilim. insanlara inançsızlığı aşılamak gibi bir niyetim de yok; her insan istediği dine, ya da dinsizliğe mensup olabilir. ve kâinat bilinmezden bilinene doğru giderken, kusura bakma ama dinsel teoriler de kanıtlanamaz.
(11.3k puan) tarafından  yorumlandı
1 0
Yapilan tum bilimsel calismalarda dini teorilerin kanitladigi gorulmusdur. Fakat bazi konular vardir ki onlarin kanitlanma zamani simdi degil gelecek zamanlarda olucakdir.

Seni neyise asilamakla suclamiyorum :)
Sadece fikirlerimi soyledim. Kimse kimseyi suclayacak kadar masum degildir. O yuzden soylediklerimi sahsi algilama :) genel olarak soyledim :)
1 beğenilme 0 beğenilmeme
(2.4k puan) tarafından  cevaplandı
Sorduğun soruda 'TANRI' kelimesine özel konuşursak Necip fazılın bir sözünü dile getirmek isterim üstad aynen şöyle der;" Tanrı sizi korusun Allah bizi korur." sözünden anlaşıldığı gibi tanrı kelimesini insanlar çıkarmıştır. Diğer bir anlamda ise;
Allah'ın varlığı ebedi ve ezelidir (öncesi ve sonrası olmayan)yanı insanların var olmasıyla tanrı ortaya çıkmaz sadece insanların fıtrattan (doğuştan) gelen bir inanma ihtiyacı bir yaratıcının olmasını gerektiğini gösterir.
Yani sen neye muhtaçsan onu bulduğun için var etmiş olmazsın o zaten vardır sen ona muhtaç olduğun için farkına vardın. Rabbim kendinden başkasına muhtaç etmesin kimseyi :)) İnşa Allah doğru ifade etmişimdir. :))

Benzer sorular

8 beğenilme 0 beğenilmeme
3 cevap
12 beğenilme 0 beğenilmeme
2 cevap
12 Haziran 2018 FELSEFE kategorisinde u_mutlu22 (13.7k puan) tarafından soruldu
7 beğenilme 0 beğenilmeme
4 cevap
7 beğenilme 0 beğenilmeme
5 cevap
8 Eylül FELSEFE kategorisinde sherlock_ (2.4k puan) tarafından soruldu
8 beğenilme 0 beğenilmeme
2 cevap
1 Eylül FELSEFE kategorisinde sherlock_ (2.4k puan) tarafından soruldu
Mor Defter, merak ettiğiniz şeyleri sorarak cevap bulabildiğiniz bir platformdur. Sorularınıza verilen cevaplar içinden "En iyi cevabı" seçebilir ve dilerseniz çeşitli anketler düzenleyebilirsiniz.

Facebook'taki arkadaşlarınızı sitemize davet edin

7.9k soru

36.6k cevap

21.3k yorum

505 kullanıcı

Şampiyonlarımız
Bu hafta:
  1. Zeyno
    16 puan
  2. Heqiss
    14 puan
  3. Neco
    14 puan
  4. Pervizz
    12 puan
  5. Ceylann_Gkc
    11 puan
...